Wednesday, 10 July 2013

Buat Awak.

Bila cinta yang kau jumpa tak seperti cinta yang kau harapkan,
Bila apa yang terjadi tak sepertimana yang kau idamkan,
Jangan mengalah dan jangan berputus asa,
Jangan mudah angkat bendera putih dan kata yang ini bukan cinta.

Semua manusia mahukan kebahagiaan, kegembiraan.
Semua manusia mahu rasa manisnya cinta dan perasaan.
Tapi kita jangan lupa yang hidup ini berpasangan,
Setiap yang manis itu akan ada juga pahit dalam perhubungan.
Setiap yang indah itu kadang-kala terselit secebis kesedihan.

Aku tahu yang rindu itu satu perasaan,
Aku tahu yang cinta itu bukan sekadar perkataan,
Aku tahu yang sayang itu tak cukup dengan perhatian,
Aku tahu itu.

Bercintalah kembali selepas kau ubati hati,
Bukan bercinta bila kau rasa sunyi,
Bukan bercinta hanya mahukan rasa indah dalam hati.
Bercintalah bila kau sudah bersedia menerima seorang insan lain dalam hidup ini.
Bercintalah bila kau sudah belajar dari pengalaman hidup sebelum ini.
Bercintalah bila kau sudah belajar bagaimana mahu menghargai.

Kau, akan tetap menjadi kenangan terindah buat aku.
Walaupun kisah kita mungkin berhenti satu masa dulu,
Tetapi memori dan kenangan bersama kau akan kekal dalam hati,
Dan akan terus aku jadikan sebagai pengalaman suatu hari nanti.

Awak, saya doakan awak bahagia.

1 comment:

Anonymous said...

Nice aman :) - steelteeth