Wednesday, 25 January 2012

Life # Masalah Tentang Hati? Mungkin Ini Jawapannya.

"Kau tahu Man, Allah tu sangat sweet. Dia berikan kau ujian dan jawapan pada masa yang sama."

Hidup ni takkan pernah lari daripada dugaan, ujian dan pelbagai halangan. Lihat sahaja hidup seharian, kau bawa motor laju-laju mesti dekat simpang depan tu ada bonggol, itulah halangan. Dan kau belajar dan belajar dan belajar bagai nak gila, hanya untuk ujian di akhir semester, dan selepas tu kau lupa apa yang kau belajar bagai nak gila tu. Normal bukan?

Berusia 23 tahun, aku semakin matang, dan semakin bijak membuat penilaian, penaakulan, keputusan dan juga lebih bijak untuk berfikir. Pengalaman itu akan terus tercipta, selagi kau masih bernyawa. Dan aku mengakui kata-kata seorang teman itu, Allah itu sweet. Kerana dia yang paling memahami hamba-Nya selain daripada hamba-Nya. Jadi kepada sesiapa yang bertanya kepada aku, terutamanya yang mempunyai masalah berkenaan hati, apa yang harus mereka lakukan? Jawapan aku mudah.

"Kau ada Allah yang sweet untuk kau mohon kekuatan hati, petunjuk dan jawapan buat hati. Jadi minta pada-Nya supaya dipermudahkan segalanya untuk kau. Dan kau ada teman, sahabat untuk sentiasa mendengar luahan hati kau." 

Aku sendiri punyai masalah hati, kerna aku juga manusia biasa seperti kamu semua. Tapi apa yang aku mampu buat sebagai seorang teman, sahabat adalah untuk mendengar dan menyokong, jika pilihan yang kau buat itu tidak akan menyakitkan mana-mana pihak. Sekian.

p/s: Seorang #Hero akan gagal dahulu, walaupun dalam hal ehwal cinta. Tapi tak bermakna gagal segalanya.

1 comment:

DylaMikhail said...

yupyupyup ~~ allah so sweet he answer me after a million pray and tears i gave ~~ hehehehe =))