Wednesday, 21 December 2011

Love # Proposal Video

Beberapa hari lepas aku dapat satu kiriman ringkas dari salah seorang sahabat aku yang berbunyi lebih kurang seperti begini.

"Can you do me a favor? Tolong aku buatkan satu video untuk propose si dia."

Berfikir punya berfikir aku rasa selama ini aku buat video atau lebih tepat lagi cuma guna Media Movie Maker dengan menggabungkan gambar, lagu dan beberapa tulisan. Seperti video ini.


Ada juga yang menggabungkan tulisan, gambar dan video tapi antara yang paling popular adalah seperti di bawah ini.


Video-video proposal dan wedding yang dihasilkan oleh CST Production adalah sangat-sangat cool dan best. Selain daripada gambar semasa perkahwinan, video juga adalah salah satu cara kita mengabadikan memori kita untuk tatapan masa akan datang. Misalnya nanti bila aku dah kahwin dan anak-anak aku dah besar sikit aku akan tunjukkan gambar-gambar semasa pertunangan dan perkahwinan aku kepada dia, dan aku akan cakap "Inilah mama kamu masa kahwin dengan papa, yang sebelah tu dulu bekas skandal papa. Kalau kamu jadi papa kamu pilih siapa?" Okay just joking. Tapi apa yang cuba aku sampaikan adalah gambar, video or even kad perkahwinan kau akan menjadi memori untuk dikenang sepanjang hayat kau unless kau planned nak kahwin lagi 3-4 kali selepas tu.

Dan isi adalah video stop-motion picture yang aku rasa sangat awesome, juga boleh menggantikan dua video di atas kerana menggunakan gambar, tulisan dan lagu cuma bezanya, erm.. Tengok sendirilah ya?


Bagi aku, semua video di atas aku suka. Sebab setiap daripada mereka cuba menggambarkan perasaan masing-masing sewaktu menghasilkan video-video ini. Ada gembira, nervous, dan pelbagai perasaan lain lagi. Setuju? Ada banyak lagi video proposal yang awesome yang boleh kau jumpa di YouTube. Jadi kepada sahabat saya, video bagaimana agaknya yang kau suka? Aku punya suggestion adalah seperti nombor 1 atau nombor 3.

No comments: